Töötaja vaatest on töötajakogemus lihtsalt reaalsus, mida nad kogevad organisatsioonis töötades. Töötajakogemuse moodustavad kõik kokkupuuted tööandjaga alates kandideerimise protsessist, kõigest, mis töökohal juhtub, kuni organisatsioonist lahkumiseni. Igal töötajal on individuaalne töötajakogemus.
Tööandja vaatenurgast on töötajakogemus need kogemused, mille organisatsioon kujundab, lähtudes milline peaks olema töötajate reaalsus organisatsioonis töötades.
Töötajakogemus sõltub nii töötajast kui organisatsioonist. Et luua parimat kogemust, peavad mõlemad pooled panustama.
McKinsey kirjeldab töötajakogemust kui ettevõtete ja töötajate koostööd, et luua personaalseid, autentseid kogemusi, mis sütitavad kirge ja tugevdavad üksikisiku, meeskonna ja ettevõtte tulemuslikkust. See nõuab inimkeskset lähenemist, et mõista töötaja vajadusi ja soove ning luua hetki, mis on tõeliselt olulised töötajate päevas, aastas, karjääris.
Jacob Morgan on öelnud, et töötajakogemuse kujundamine on keskkonna loomine, kus inimesed tahavad töötada, mitte kus nad peavad töötama.
Töötajakogemust saab kujundada keskendudes füüsilisele, tehnoloogilisele ja kultuurilisele keskkonnale.
- Füüsiline keskkond on, kõik, mis sind tööl ümbritseb – mida saad näha ja katsuda.
- Tehnoloogiline keskkond on töötegemiseks kasutatavad seadmed, tarkvara, kasutajaliidesed.
- Kultuuriline keskkond on, mida inimesed tunnevad organisatsioonis töötades – organisatsiooni meeleolu ja kõik tegevused, mis seda loovad.
Selleks, et luua füüsilist, tehnoloogilist ja kultuurilist keskkonda, kus töötajad tahaksid töötada on vaja tunda oma töötajaid ja teada, mis on just neile oluline.
Kas Sa tead, millisena kirjeldavad Sinu töötajad Sinu organisatsioonis töötamise kogemust?
Kas Sinu organisatsioon kujundab teadlikult füüsilist, tehnoloogilist ja kultuurilist keskkonda, et luua paremat töötajakogemust?
Kui soovid abi töötajakogemuse kujundamisel, siis kirjuta mulle daisy.koorits@brightera.ee
Jacob Morgani lähenemisest töötajakogemuse kujundamisele saad lugeda:
Jacob Morgan (2017) The Employee Experience Advantage: How to Win the War for Talent by Giving Employees the Workspaces they Want, the Tools they Need, and a Culture They Can Celebrate